ေလယာဥ္ျပတင္းေပါက္မွ ျမင္ရေသာ ျမင္ကြင္းက စိတ္၀င္စားဖြယ္ လွပသည္။ ၀င္းမွည့္ ေနေသာဂ်ံဳခင္းႏွင္႔ သစ္သီးျခံမ်ားက ဖဲႀကိဳးေသးေသးသြယ္သြယ္ေလးပမာ ေတာင္ႏွစ္လံုး ၾကားတြင္ အတန္းလိုက္ ႐ွိေနသည္။ ေတာင္ၾကားကို ျဖတ္၍ ျမစ္တစ္စင္းက စီးဆင္း ေနသည္။ အသက္ကိုေပးေသာ ေရမ႐ွိပါက အသီးလည္း ႐ွိမည္ မဟုတ္ေပ။
အသီးအႏွံျဖစ္ထြန္းေအာင္ျမင္ရန္ သန္႔စင္ေသာ ေရ အရင္းအျမစ္ လိုအပ္သကဲ႔သို႔၊ မိမိေျပာေသာစကား၊ ျပဳေသာ
အမႈ၊ စိတ္ထား စသည့္  အသက္တာ‘‘အသီး’’၏ အရည္အေသြး မွာ ကၽြႏု္ပ္တို႔မွီ၀ဲသည့္ ၀ိညာဥ္အစာအာဟာရေပၚတြင္ မူတည္သည္။ ဤအခ်က္ကို ဆာလံဆရာက ဆာလံ ၁ ၌ေဖာ္ျပထားသည္။ ‘‘ထာ၀ရဘုရား၏တရားေတာ္၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ … ေသာသူသည္ … ျမစ္နားမွာ စိုက္လ်က္ မိမိအခ်ိန္တန္မွ အသီးကိုသီး၍ အရြက္မညႇိဳးႏြမ္းတတ္ေသာ အပင္ႏွင္႔တူ၏’’ (း၁-၄)။ ႐ွင္ေပါလုကလည္း ၀ိညာဥ္ေတာ္ႏွင္႔ ေလွ်ာက္လွမ္းသူ တို႔၏အမွတ္လကၡဏာမွာ ‘‘ခ်စ္ျခင္း၊ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ျခင္း၊ ကာမဂုဏ္ ခ်ဳပ္တည္းျခင္း’’ စသည့္ျဖင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဂလာတိ ၅ ၌ ေရးသားထားသည္ (း၂၂-၂၃)။
တစ္ခါတစ္ရံတြင္ မိမိအေျခအေနကို ကၽြႏု္ပ္႐ႈျမင္ပံံုက အဆိုးျမင္သည့္ အႏုတ္ သေဘာေဆာင္ၿပီး၊ ကၽြနု္ပ္၏ အျပဳအမူ အေျပာအဆိုက ဆက္တိုက္ပင္ ရက္စက္ခက္ထန္ ေနသည္။ ေကာင္းေသာအသီး မရွိ။ ဘုရားစကားေတာ္၌ ၿငိမ္၀ပ္စြာ အခ်ိန္မယူခဲ႔ေၾကာင္း  မိမိကိုယ္ကိုု သိသည္။ သို႔ေသာ္ ဘ၀ေန႔ရက္၏စည္းခ်က္မ်ားတြင္ ကိုယ္ေတာ္႔အေပၚ မွီခိုအျမစ္စြဲေနပါက ေကာင္းေသာအသီး သီးႏိုင္သည္။ အျခားသူမ်ားႏွင္႔ အျပန္အလွန္ ဆက္ဆံရာတြင္ စိတ္႐ွည္ျခင္း၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ျခင္းသေဘာတို႔ ထြက္ေပၚသည္။ ျပစ္တင္ ေ၀ဖန္ျခင္းထက္ ေက်းဇူးတင္သည့္ စိတ္ထားကို အလြယ္တကူ ေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ပါသည္။
ကၽြႏု္ပ္တို႔အား မိမိကိုယ္ကို ထင္ရွားေဖာ္ျပသည့္ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ခြန္အား၊ ဉာဏ္ပညာ၊ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း၊ နားလည္ႏိုင္ေသာဉာဏ္ႏွင္႔ ၿငိမ္သက္ျခင္း  အရင္းအျမစ္ ျဖစ္သည္ (ဆာ ၁၁၉း၂၈၊ ၉၈၊ ၁၁၁၊ ၁၄၄၊ ၁၆၅)။ ကိုယ္ေတာ္႔ထံသို႔ ညႊန္ျပ ေနေသာ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္၌ ကၽြႏု္ပ္တို႔ စိတ္၀ိညာဥ္ကို ႏွစ္ျမႇဳပ္ထားပါက ဘုရားသခင္၏ ၀ိညာဥ္ေတာ္ လုပ္ေဆာင္သည့္အမႈက ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ အသက္တာ၌ ထင္ရွားလာလိမ့္မည္။ PETER CHIN, GUEST WRITER